Rozhovor o pátrání po předcích v časopisu Sidonie

04.11.2014 09:32

Na webu internetového časopisu Sidonie byl uveřejněn můj rozhovor o praktickém pátrání po předcích, o tom, co je možné při pátrání objevit a jaké jsou vlastně základní genealogické "produkty". Zde je malá ukázka z rozhovoru: "V naší rodině se po generace tradovalo, že naším dávným předkem byl Jan Paleček, který vešel do historie jako šašek a rádce krále Jiřího z Poděbrad. Tato rodinná legenda mě přivedla už v dětství k zájmu o historii našeho rodu. Sám jsem se v pátrání po předcích našeho rodu dostal až do roku 1552. Nepodařilo se mi ale zatím prokázat či vyvrátit pravdivost této legendy. Můj motiv pro pátrání po předcích není ojedinělý. Sám se u svých klientů setkávám například s tím, že se v rodině traduje příbuznost s významnými historickými postavami či šlechtickými rody. Genealogie umožňuje tyto legendy s velkou přesností objasnit. Jak je známo, otec ale nikdy nebývá stoprocentně znám. (Směje se.) Existují ovšem i matriky nelegitimních potomků, kde si církev vedla jména skutečných otců." Celý rozhovor najdete na webu www.sidonie-casopis.cz.